John Frederiksen

Velkommen til Dansk Rally Clubs hjemmeside

John Frederiksen

 

Birkebakken 14

 

4160 Herlufmagle

 

jftransport@turbopost.dk

 

15-12-1953

mobil 40150937

 

Erhverv:

Vognmandsvirksomhed

 

 

Rallyhistorie:

Min karriere startede i 1976 som anden kører i m/s prøver

 

sammen med Poul Erik Nielsen, året efter købte jeg en Ascona 1,6 gr. 2 og kørte m/s prøver i hele 1977.det gik rigtig godt, så Asconaen blev udskiftet med en Kadett G/TE gr2 som jeg kørte m/s prøver med og begyndte at snuse lidt til rally. I 1982 blev den udskiftet med en Ascona B 2,0 Gr.2 for at deltage i Danske, Tyske og Svenske rallyes. Til sæsonen 1984 fik jeg en god sponsorkontrakt med FAXE som vil mere ind på det Svenske marked, jeg fik svensk licens og kørte rigtig meget deroppe. Jeg ville op at køre Hella Rallysprint, hvor jeg lejede Jens Oles Ascona 400, en stor oplevelse.

 

 

1986 blev året hvor kun et Danmarksmesterskab talte. Jeg blev sammen med Hans Jørgen Aunsø som Co driver tilbudte en plads i Ford Motorsport, til at kører en ny Turbo Escort GR N, hvilket var noget andet. Vi havde et fantastisk år, vandt DM med max poing.

 

 

1987 fik vi en Ford Sierra Cosworth GR N, en vinderbil som man altid kunne være med i top 5. Det blev da også til endnu et DM mesterskab.

 

 

1988 træerne voksede ikke ind i himlen, fører DM efter første halvår, men knuser bilen i Tyskland, og en toppakning i sidste løb og slutter med bronze.

 

 

1996 Vi overtager Peter Renes Nissan GTR/4 og slutter på en samlet 4 plads, vinder GR N i Gammelrand, og bliver general vinder af bremsecuppen 96.

 

 

Biler:

Opel Ascona A GR 2, Opel Kadett GT/E

 

Opel Ascona B 2,0 GR 2, Opel Ascona 400

 

Ford Escort Turbo GR N.

 

Ford Sierra Cosworth GR N

 

Ford Sierra Cosworth GR A

 

Nissan Sunny GTR/4

 

 

Andet:

Fra 1998 til 2000 brugte jeg tiden på overtagelse et vognmandsfirma, som skete pr.1/4 2000.

 

Efterfølgende har jeg brugt 7 år på gokart i hele Europa sammen med vores datter. Fra 2013 skal jeg køre rallysprint i en optimal BMW M 3.